Dacia насочва поглед към Skoda Octavia с ново комби, мощно излъчване, бензиново задвижване и офроуд възможности. Очаква се новият модел да бъде лансиран през следващите месеци и и той трябва да изиграе ключова роля в разширяването на Dacia в най-популярния автомобилен пазар в Европа, C-сегмента, който вече представлява една пета от продажбите на фирмата, след въвеждането на Bigster тази година. Трети модел от C-сегмента ще се появи около година по-късно.
Новият изпълнителен директор на Dacia, Катрин Адт, каза пред Autocar, че успехът на Bigster е вдъхнал увереност в компанията, че марката може да продължи да се разширява в силно конкурентния C-сегмент. „Основната ни територия в момента е B-сегментът, но имаме предложения и в A-сегмента, а започнахме и в C-сегмента и се справихме удивително добре с Bigster“, коментира тя, отбелязвайки, че конкурентът на Nissan Qashqai беше сред 10-те най-продавани автомобили на дребно на няколко ключови пазара – включително Франция и Германия – през юли.
За да бъде успешно това разширяване обаче, Адт казва: „Трябва да се внимава, всеки автомобил има свое място в сегмента – свое предназначение – и можете да бъдете почти сигурни, че това ще бъде съвсем различно предложение за клиента от Bigster.“
Всъщност, изтекла снимка на това, което изглежда като прототип в последен етап на новия модел – с кодово име C-Neo – показва, че той ще изглежда ефективно като удължен и повдигнат Sandero, приемайки формата на компактен комби автомобил с висок просвет, който се очаква да бъде дълъг около 4,6 м.
Патрис Леви-Беншетон, шеф на отдела за продуктова производителност, казва: „Има и значителен дял от C-сегмента, който е „не-SUV“, хора, които все още търсят по-ниска позиция на шофиране, по-ефективен продукт, [който е] по-малко „претенциозен“. За някои SUV е малко претенциозен.“
Той добавя, че има значителен дял от купувачите в това пространство, които искат „производителността, комфорта и удоволствието от това да имат малко по-голям автомобил, но не са привлечени от формата на SUV и си мислят: „Трябва да се стремим към по-ефективен продукт, по-елегантен.“
Франк Марот, шеф на продажбите и маркетинга на Dacia, се съгласява и казва, че предстоящото пенсиониране на Ford Focus и нарастващите цени на неговите конкуренти – Volkswagen Golf, Opel Astra и Toyota Corolla – са открили възможност за Dacia в този сегмент, където тя планира да подбие всички основни конкуренти, точно както направи с Bigster.
Това, което искаме да направим в C-сегмента, е това, което направихме в B- или B-plus“, казва Марот. „C-хечът вероятно е сегментът, където цените са се повишили най-много през последните пет години. Виждате увеличението на месечните вноски или на цените в този сегмент. То е огромно.“
Той признава, че „C-хеч сегментът е предизвикателство за нас; всъщност нямаме клиентска база“, но казва, че успехът на Bigster – около 50 000 поръчки през първите шест месеца – дава увереност на марката, че разширяването ѝ в по-големи модели е осъществимо.
Dacia ще следва подобна ценова политика с новото комби, като ще пропусне това, което компанията възприема като „несъществено“ оборудване, за да поддържа по-ниска каталожна цена от основните си конкуренти. Bigster, например, започва от около 25 000 паунда във Великобритания – с 5000 паунда по-евтино от Qashqai със същия размер и с 9000 паунда по-евтино от Ford Kuga. Следователно C-Neo вероятно ще се появи на цена около 20 000 паунда, което е много повече от Sandero, но все пак ще бъде значително по-евтин от комбитата Seat Leon (27 000 паунда) и Octavia (29 000 паунда).
Базиран на същата платформа CMF-B, която Dacia използва за всички свои модели с изключение на Spring EV, се очаква той да бъде почти технически идентичен с Bigster, с избор от меки и самозареждащи се хибриди с мощност до 155 к.с., въпреки че предстои да видим дали ще последва своите SUV братя и сестри – и своя конкурент Skoda – като се предлага със задвижване на четирите колела.